2 Mayıs 2007 Çarşamba

Başlarken...Çiya.

Merhabalar Efendim,

Sonunda uzun süredir açmayı planladığım bir bloga ikinci kez kavuşmuş oluyorum. İkinci kez diyorum çünkü aynı blogu daha önce de açtım fakat şifre ya da adresimi hatırlayamadığım için bir türlü giremiyordum. Zaten ona da daha bir kez yazmıştım. Umarım bu da aynı akıbetle karşılaşmaz:))

Pek sevgili okuyucu blog hakkında çok fazla birşey söylemeye gerek var mı bilmiyorum bile demeyeceğim çünkü adından herşey anlaşılıyor zaten. Anlamayanlar da zamanla içeiği anlayacaklardır. Fakat... ne kadar anlasalar da ummadıkları anda ummadukları şeylerle de karşılaşabilirler bu blogda. Yani her an amacından sapabilir:)) Sözü fazla uzatmayalım. Ve karşınızda ilk konumuz...ta ta ta taaaaam...

Çiya

Çiya, adını birçok kez duyup da sitesini gördükten sonra illa ki gitmeye karar verdiğim, ortam olarak biraz hayal kırıklığına uğrasam da lezzet olarak kesinlikle tatmin olduğum bir mekan oldu. Dediğim gibi Çiya’ya hep gitmek istiyor, lezzet listelerinde adını sık sık görüyor fakat fiyatlarının biraz yüksek olduğu duyumlarımdan dolayı cesaret de edemiyordum. Ta ki.. .bir pazar dışarıda yemek yemeye karar verip de Çiya’yı aramaya koyuluncaya kadar. Web sayfalarındaki sunumlarından otantik bir ortam beklerken gayet sıradan kebapçı hasıyla karşılaşınca biraz hayal kırıklığına uğradım. Ardından ilginç menüsü…Ben közlenmiş patlıcan, kıyma ve domatesle yapılmış ‘Karnıaçık’ adındaki nefis yemekten aldım, arkadaşlardan biri yanlış hatırlamıyorsam şeftalili bir çeşit kebap aldı ve farklı tatları çok sevmeyen biri olmasına rağmen bunu çok sevdi ki zaten tadı da adına göre çok aykırı bir şey değildi. Diğer arkadaş ise bilinen bir şey denemeyi yeğledi ama ne yedi hatırlamıyorum. Ortaya da Zahter denilen ve kekik, maydanoz, nar ekşisi vs. ile yapılan ve keskin bir tadı olan salatayı aldık. Kimse salatayı beğenmeyince bitirmek bana kaldı. Ardından da adını çokça duyduğum kabak tatlısından ve Teleme dedikleri incir tatlısından aldık. Kabak tatlısı alışık olduğumuz tattan farklı olduğu için çok rağbet görmedi fakat, muhallebi kıvamındaki incirli tatlı herkesin çok hoşuna gitti.

Web sayfalarında çok fazla yemek olmasına rağmen restoranda hepsini bulmak mümkün değil sanırım. Biz istediğimiz bir yemeği bulamadık mesela. Bunun dışında sunum ve ortam da Çiya’nın bu leziz ve farklı yemeklerine uygun şekilde düzenlenirse çok daha iyi olur. Biz Çiya’ya giderken biraz aramak zorunda kaldık ama aslında yeri çok basitmiş. Kadıköy’de Güneşlibahçe sokakta yer alıyor, burası da Akmar Pasajı’nın bir üst sokağı oluyor. http://www.ciya.com.tr/
Not: Fotoğraflar Çiya'nın sayfasından alınmıştır.

Hiç yorum yok: