25 Mayıs 2007 Cuma

Salihli-2

Salihli’ye bu gidişimiz daha önce gördüğümüz yeşilin her tonuna olan hayranlığımızı pekiştirmek adına yemyeşil ovaları görme ve lezzetli odun köftesini tatma heyecanıyla geçti. Salihli’ye yaklaşırken yine etraf sonsuz yeşil deniziyle çevriliydi ve mevsimin yaza iyice yaklaşması sonucu (ya da yaz olması mı demeliydim?) sağlı sollu yol kenarında kiraz ve asma yaprağı satan çiftçiler Salihli’ye geldiğimizin müjdesi gibiydi. Dönüş yolunda kiraz ve yaprak alma planlarıyla Salihli’ye girdik ve uzun bir yolculuk sonunda acıkan karnımızı doyurmak için bir başka Salihli lezzet durağına gittik bu defa.

Salihli her ne kadar odun köftesiyle ünlenmiş olsa da etrafındaki yeşil ovaya bakınca insan nasıl olup da burada asma yaprağından veya değişik otlardan yapılan zeytinyağlıların ön plana çıkmadığına hayret ediyor. Ki dönüş yolundaki konumuzda asma yaprağından yapılabilecek farklı yemeklerdi. Bu yemeklerin uygulaması da tabii ki Salihli’de zeytinyağlı tabağı ile tanınan Cemal Usta’ya kalıyordu.
İşte biz de bu defa bir esnaf lokantası görünümündeki Cemal Usta’nın yerine gittik. Cemal Usta’da İstanbul’dan gelen misafirler olduğumuzu öğrenince zeytinyağlılardan o kadar çok koymuştu ki tabağımıza bitiremedik bile. Ama ne kadar zeytinyağlıları bitirememiş olsak da arkasından tavsiye ettikleri sütle ıslatılmış ılık tel kadayıfa hayır diyemedik. Üstüne üstlük o tok halime rağmen hepsini bitirdim:)

Duyduğumuza göre Cemal Usta enginarın binbir çeşidini yaparmış da biz enginar mevsimini kaçırmak üzere olduğumuz için sadece enginar dolmasını tadabildik. Bunun yanı sıra zeytinyağlı iç bakla, pirinçli yeşil fasulye, kabak ve dereotu da tabağımızdaki diğer zeytinyağlılardı. Zeytinyağlının her türlüsünü seven hatta bayılan biri olarak bunları da afiyetle yedim tabii ki:)

Cemal Usta’nın ise gerçekten ne kadar ünlü bir mekan olduğunu, çaprazında aynı tarz yemekler yapan yerin tamamen boş olmasına rağmen Cemal Usta’nın yerinin tıklım tıklım olduğunu görünce anladık.

Salihli programımız bitip de geri dönerken her ne kadar uçağa yetişmek için acele etsek de yol kenarındaki satıcılardan Salihli asma yaprağı almadan ve her ne kadar henüz Salihli kirazının çıkmadığı söylense de oradaki kirazlardan almadan dönemedik.

Yapraklar sarılmak için haftasonunu beklerken kirazlar çoktan tükendi:)

5 yorum:

Gamzeli dedi ki...

merhaba,

Salih'li ye hiç gitmeidm am mutlaka gidicem anlattıkların için...Eşim Manisa'lı mutlaka uğrucam...

Düğününüz hayırlı olur inşallah

Tijen dedi ki...

Balayınız çok güzel geçer inşallah. Bozcaada'da sezon yeni yeni başlıyor olmalı. Hava umarım çok güzel olur. Nerede kalıyorsunuz? Benim için ada demek Ümit-Nejat Hamlacıbaşı demek. Ya onların evinde ya da onların sahibi olduğu pansiyonlarda kaldım. Onlarla olunca zaten her şeyin en güzelini görme, tatma şansı oluyor. Geçen yaz talihsiz bazı yemek maceraları yaşadığım ve bunu da (kimi malzemeden, kimi fiyattan) sitemde ve gruplarda duyurduğum için afaroz edildim. Onun için ne demeliyim bilemiyorum inan. Güzel şeyler yaşamanız dileğiyle diyeyim.
Salihli'ye yolum düşmeleri çok oldu!
Sivas'taki şenlik te geçtiğimiz haftasonu idi, güzel geçmiş sanırım, daha detaylı bilgileri alamadım ama... Adayla ilgili özel yazışmak istersen bana mutfaktazen at gmail.com adresinden ulaşabilirsin.
Tijen
Tijen

ladybug dedi ki...

Bloga girmeyeli neler olmuş neler:))biby cletus'u saymazsak gamzeli blogumdaki ilk yorumcu olcu:)çok teşekkürler. Blogunda Manisa ile ilgili yazılarını sıkça görüyordum, Salihli'ye mutlaka git ve şu sıralar asma yaprağı al. bu kadar verimli, bu kadar iç açıcı bir yer...
Tijen Hanım, birçoklarının deyimiyle Tijen Abla:)) verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Hemen mail atıyorum:))

Gamzeli dedi ki...

Evet canım, inşallah uğramayı düşünüyorum...Uğradığım zamanda mutlaka yazarım zaten :)

Tijen dedi ki...

merhabalar tekrar,
mektubunu alır almaz bir yanıt yazıp yollamış, tahmini gidiş tarihinizi sormuştum. ondan sonra bir daha haber gelmedi. acaba yolladın da gelmedi mi diyorum. tekrar yollayabilir misin? ben de gönderilmiş postalara bakayım, yazdıklarımı bulursam yeniden yollayayım.
tijen